Riešutų sviestas (Žemės, migdolų riešutų) 

Žemės riešutų sviestas yra pats populiariausias.  Jis geriausiai suteikia energijos, turi daug baltymų ir pavargimo jausmą bei nuovargį mažinančio mineralo – folio rūgšties. Beje, apskritai netgi nėra riešutai, tai ankštiniai augalai – pupos.

  • 1 šaukšte yra: 94 kcal, 4 g baltymų, 8 g riebalų.
  • Skonis: pasižymi itin riešutingu skoniu, šiek tiek saldus.
  • Maistingumas: B grupės vitaminai, varis, manganas, baltymai, molibdenas, fosforas, vitaminas E.
  • Patarimas: žemės riešutai – vienas iš labiausiai paplitusių alergenų. Žemės riešutai gali būti toksiški – yra jautresni pelėsiams ir gali kaupti aflatoksiną – labai toksišką kancerogeną, kuris atsiranda dėl riešutus apninkančio grybelio. Nuo aflatoksino atradimo pelėsio naikinimo priemonės patobulėjo, tačiau rekomenduojama vartoti skrudintų riešutų sviestą. Taigi, vartokite tik kokybiškus produktus iš patikimų šaltinių.

Antras pagal populiarumą riešutų sviestas, turintis daugiau ląstelienos. Migdolai laikomi pačiais naudingiausiais riešutais žmogaus organizmui, dėl sukaupto didelio kiekio svarbių maistinių medžiagų.

  • 1 šaukšte yra: 101 kcal, 2 g baltymų, 9 g riebalų.
  • Skonis: lengvesnės tekstūros ir švelnaus skonio, ypač aromatingas, šiek tiek saldus, bet riešutiškas. Net kreminė versija yra truputį rupi, dėl riešuto odelės.
  • Maistingumas: B grupės vitaminai, vitaminas E, manganas, varis, fosforas, magnis, molibdenas, mononesočiosios riebalų rūgštys, ląsteliena ir baltymai.
  • Patarimas: galite pirkti migdolus ir bandyti pasigaminti sviestą patys, tačiau naudokite migdolus su odelėmis, jos nėra karčios, tačiau turi natūralių prebiotikų, kurie maitina gerąsias bakterijas mūsų žarnyne ir mineralų.
  • Vartojimas: valgyti vieną, tepti ant duoniukų, skrebčių, idealiai tinka kokteiliams. Dėkite į košes, padažus, desertus, varškę, valgykite su šviežiais vaisiais (pvz., obuoliais, bananais), blynais, datulėmis.

Sutinku

Siekdami užtikrinti geresnę naršymo kokybę mūsų svetainėje, naudojame slapukus (angl. cookies). Sutikdami su slapukais, spauskite mygtuką "SUTINKU". Duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo naršyklės nustatymus ir ištrindami slapukus.